TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG,SEMOGA APA YANG DIKONGSI DISINI BERMANAFAAT KEPADA ANDA...

KEHIDUPAN DI DUNIA

APAKAH PERNAH KITA MINTA DILAHIRKAN KEDUNIA?

Saya tidak tahu anda? tetapi bagi saya,saya tidak pernah meminta dilahirkan ke dunia,itu sudah ditentukan oleh Allah SWT,Jika saya pernah meminta untuk dilahirkan kedunia,sudah pasti,saya juga sudah meminta dan mengetahui segala yang baik untuk diri saya di dunia.minta dilahirkan dikalangan orang-orang yang kaya,dikalangan orang yang beriman sebagai contohnya.mungkin juga saya tak mahu sama sekali dilahirkan sebagai manusia.


APAKAH KEHIDUPAN DIDUNIA PILIHAN KITA?

Saya percaya kelahiran manusia adalah rancangan Sang Pencipta,yang maha mengetahui,kenapa kita dilahirkan ke dunia.Apa tujuan kita dilahirkan ke dunia. walaupun pada hakikatnya didunia ini kita mempunyai pilihan,tapi tidak semua pilihan berpihak kepada kita ,betul tak?

KELAHIRAN MANUSIA DI DUNIA

Sebelum kita mengenali dunia ini,kita adalah seorang bayi,tidak punya apa-apa,kita menumpang kasih dan sayang dari Ibu-Bapa kita,pernahkah sebelum dilahirkan dulu,kita minta,Ibu dan Bapa kita adalah orang kaya,atau orang yang beriman?pasti tidak kan...kita jalani kehidupan kita,dengan apa yang sudah disediakan,Qada dan Qadarlah yang kita lalui.semasa kita hidup.sehingga Nama kita sendiri pun bukan kita yang memilihnya.kita diberi nama atas Ilham Allah kepada Ibu dan Bapa kita.

kita akan sambung semula.......nanti o.k.
Next Previous Home