TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG,SEMOGA APA YANG DIKONGSI DISINI BERMANAFAAT KEPADA ANDA...

VAPE / ROKOK ELEKTRONIK


Istilah Bahasa: Vape (English) membawa maksud wap dalam bahasa Malaysia atau Uap dalam bahasa Indonesia. lain2 bahasa korang cari sendiri ye...hehe
                       : Vapor dalam bahasa English, membawa kepada maksud pengwapan dalam Bahasa                               Malaysia,

Vaporize adalah tindak balas dalam satu kerja ataupun aktiviti yang menghasilkan wap, dengan pelbagai cara,melalui ,tindak balas haba yang memanaskan cecair.

E-Rokok atau Rokok Elektronik ( Vapor )

Rokok Elektronik (Elecronic Nicotine Delivery Systems atau e-Cigarette) adalah sebuah inovasi dari bentuk rokok konvensional menjadi rokok modern. Rokok elektronik pertama kali dikembangkan pada tahun 2003 oleh SBT Co Ltd, sebuah perusahaan yang berbasis Beijing, RRC, yang sekarang dikuasai oleh Golden Dragon Group Ltd Pada tahun 2004, Ruyan mengambil alih proyek untuk mengembangkan teknologi yang muncul. Diserap secara resmi Ruyan SBT Co Ltd dan nama mereka diubah menjadi SBT RUYAN Technology & Development Co, Ltd.(sumber wikipedia )


CARA KERJA ROKOK ELEKTRONIK

Apabila Atomizer dihidupkan/ON mengunakan tenaga bateri, Atomizer akan memanaskan cecair perisa atau biasa disebut Flavor Liquid,untuk menghasilkan wap dan disedut/dihisap melalui mouthpiece,bila dikeluarkan melalui mulut terbentuklah asap yang berkepul-kepul.


Asas penghasilan wap adalah dengan memanaskan air,cth ketika memasak,penyulingan,dll,mungkin pencipta rokok elektronik sebelum ini tak sabar kot nak minum air,dilihat nya ada asap,cuba disedut tapi tak dapat2,maka dihasilkanlah Vape. hahahahaha!!! ( gurau je ).



 KLIK DISINI



Next Previous Home